Friday, September 28, 2012

Rooney sudah sedia kembali



Manchester: Alex Ferguson boleh memanggil semula Wayne Rooney untuk aksi Liga Perdana Inggeris (EPL) apabila Manchester United melayan kunjungan Tottenham Hotspur di Old Trafford, hari ini. 



Tetapi krisis benteng pertahanan menimbulkan kerisauan pengendali veteran itu yang minggu lalu berharap tiga pertahanan tengah senior - Rio Ferdinand, Jonny Evans dan Nemanja Vidic - bebas daripada kecederaan selepas Chris Smalling dan Phil Jones masih dalam proses pemulihan. Bagaimanapun, hanya beberapa hari selepas itu, Ferguson kehilangan Vidic untuk lapan minggu selepas kecederaan lutut yang memerlukan pembedahan dan United yang kini di tangga kedua kehilangan tiga daripada lima bek tengah senior mereka akibat kecederaan jangka panjang. 


Villas-Boas tekad serang United 

Kini hanya Ferdinand dan Evans saja pemain senior yang tinggal menerajui benteng United. Pemain muda, Michael Keane dan Scott Wootton turut menjadi pilihan Ferguson untuk mengisi posisi berkenaan. 

Bagaimanapun Ferguson tiada masalah di barisan depan dan kepulangan Rooney ketika kemenangan 2-1 ke atas Newcastle dalam saingan Piala Liga meluaskan lagi pilihannya mencatur jentera serangan. 
Tom Cleverley yang meledak gol pertama untuk United pada perlawanan itu juga menguatkan lagi keyakinan Ferguson ke atas barisan depannya. “Saya sering menjaringkan gol apabila dipinjamkan ke kelab lain, tetapi tidak apabila bermain untuk kelab dan negara,” kata Cleverley. 

Sementara itu, Andre Villas-Boas bertekad menyerang United seperti dilakukan musim lalu bersama Chelsea dalam perlawanan yang berakhir dengan kekalahan 3-1 untuk pengendali dari Portugal itu. 

“Itu corak permainan yang saya suka,” kata pengendali Tottenham itu. “Memang sukar bermain di sana, tetapi tidak bermakna anda tidak mendapat peluang jika bermain dengan cara begitu. Yang penting peluang untuk menjaringkan gol.” 
AFP


Sumber : Berita Harian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost Review